Traditionell Mc kör genom länet
Som traditionen bjuder arrangerade idag BMC (Blekinges MotorCyklister) det de själva beskriver som Sveriges största MC-kör på vackra småvägar genom Blekinge. Man samlas i Sölvesborg och stannar i varje stad och sjunger nationalsången på sin väg österut. I Nättraby har befolkningen gått man ur huse för att heja på kortegen.
När man på eftermiddagen rullade in på Stortorget i Karlskrona var det dags för prisutdelning för de ekipage som varit med hela vägen (total körsträcka ca 20 mil) och givetvis nationalsången igen
Text: Björn Hansson, ansvarig utgivare
Foto från västra länet: Ulla Hansson
Foto från östra länet: Suzanne/Björn/Linslusfoto














































